Børnehuset
Vuggestue og børnehave
I hjertet af Djursland mellem Syddjurs & Norddjurs

Børnehuset

Børnehuset udgør sammen med Midtdjurs Friskole et stærkt tilbud om vuggestue, børnehave og skole i Nimtofte på Djursland.

De to institutioner blev lagt sammen i august 2017, da Syddjurs Kommune bad Midtdjurs Friskole om at overtage driften af børnehuset.

Det er ingen betingelse for indmeldelse i børnehuset, at man også melder sit barn ind i friskolen. Det er selvsagt helt frivilligt.

Børnehuset er en lille tryg institution med nogle fantastiske rammer og meget engagerede og dygtige ansatte.

Man er meget velkommen til at kontakte Børnehuset eller friskolen, hvis man ønsker mere information.

Børnehuset ligger i Nimtofte i hjertet af Djursland mellem Syddjurs og Norddjurs.

Indskriv dit barn i Børnehuset

Fantastiske faciliteter både ude og inde med masser af lys, luft og rum.

Vuggestuens og børnehavens 9000 m2 store legeplads gør det muligt at have gode og udfordrende lege udenfor.

Der er mange rum, som børnene kan lege i under opsyn men uden at føle sig overvåget, og børnene kan have mange lege i gang uden at forstyrre hinanden – og en god leg kan fortsætte over flere dage.

Legeområdet til børnehavebørnene er så stort, at børnene kan gå på opdagelse. For en 3-årig er det spændende at gå ud i den store verden, som ligger for enden af legpladsen. Og for en 5-årig ligger spændingen i at eksperimentere med de utallige muligheder, legepladsen byder på.

Børnehaven og vuggestuen Børnehuset ligger i naturskønne Nimtofte på Djursland lige mellem Norddjurs og Syddjurs.

Den styrkede pædagogiske læreplan

I Børnehuset Solbærkrogen arbejder vi ud fra den styrkede pædagogiske læreplan.

Nogle af de centrale elementer i den nye pædagogiske læreplan er, at børnenes egen nysgerrighed, børnefællesskaber og leg skal være styrende i det pædagogiske arbejde, og at der er et potentiale for pædagogik og læring i alle typer af situationer – også for eksempel bleskiftet, frokosten, legen og på gåturen.

Læs mere herunder.