Generalforsamling

Midtdjurs Friskole

Afholdelse af generalforsamling

Hvert år skal friskolen afholde generalforsamling i tidsrummet 1. marts til 30. april.
I lige år er der 4 bestyrelsesmedlemmer på valg, og i ulige år er der 3 medlemmer på valg.
Hvis du er medlem af skolekredsen, har du ret til at stemme på generalforsamlingen.
Klik på de enkelte skoleår nedenfor for at læse mere.

Stemmeret

Det er sådan, at der er to ”kredse”, som er stemmeberettiget på friskolens generalforsamling.

Den ene ”kreds” er forældrekredsen, som består af forældre til børn, som går på friskolen.

Forældrekredsen bliver man automatisk medlem af når ens barn er startet på friskolen. Man skal ikke melde sig ind og det koster ikke noget.

Den anden ”kreds” er skolekredsen, som alle kan være medlem af. Du forpligter dig IKKE til noget ved at være medlem af skolekredsen, men sikrer dig en ret til at stemme på generalforsamlingen. Som forældre til et barn på skolen bliver man automatisk medlem når ens barn starter på skolen. Man skal ikke melde sig ind og det koster ikke noget.

Medlemskab af skolekredsen skal godkendes af bestyrelsen.

Ud over at få ret til at stemme på generalforsamling støtter du også friskolen økonomisk ved at være medlem.

Medlemskabet koster kr. 100,00 for et år og er gældende for hele husstanden.

Hvis du gerne vil være medlem af skolekredsen, kan du kontakte kontoret.

HUSK også at melde dig ind i Støtteforeningen.